Dersim etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Dersim etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Kasım 2010 Perşembe

Neden?

Dersim Ermenileri sosyal kültür,sanat,,eğitim,tarih, inanc,araştırma derneği olarak kuruluş tüzüğümüzü hazırladık.
Buna neden ihtiyaç duyduk bunu anlamak lazım.Dersim topraklarında var olduk, Ermeni kimliğimizden dolayı cok acılar yaşadık bu yaşadığımız acıları yüzyıllar sonra anladık. peki neden biz kimdik ve neden bu acılar yaşamak zorunda kaldık.

yıllarca neden kendimizi tanıyamadık bize neden anlatılmadı, önce bunu sorgulamak gerekiyordu.Birgün gözaltına alınmıştım beni sorguluyan polis şunu söylemişti bana bak sen  Ermenisin,Senin tüm akrabaların kemalist hepsi öğretmen sen neden bu işlerle oğraşıyorsun seni kullanıyorlar demişti.Oysa benim akrabalarım ermeni olduklarını hep saklıyorlardı ama devletin mitde poliside herşeyi biliyormuş dedim ve neden biz bu halkların karşısında ikiçi sınıf vatandaşlar gibi onların istediği gibi yaşıyoruz bunu kabul etmemeliyim diyip cevreme anlatmaya calışıyordum ama cok zordu insanları beslendikleri yerden koparmak .birde karşımda hep okuyup öğretmen olmuş düzenin koruyuculuğunu yapan akrabalarımla oğraşmam gercekten zor olacak cünkü onları aşmamız hala zor.

Ama bir gercek, bir şeyi yok etmek istiyorsan önce kişiliğini yani özünü boşaktacaksın kişiliksiz var olmak sapsız ota benzer erken kurur ve her rüzgarın esişinde savrulur gider.Bu işin bir yanı birde bu dağılmışlık beraberinde yabancılaşmayı getiriyor somut bir örnek Almanya'da yaşayan yeğenim oğlumu tanımıyor,daha kötüsü selin Ermeni Türk veya Kürt yani kendi içimizde kopuşu yaşıyoruz cünkü ayrı kültürler ve ayrı yaşam bicimi zaman gelecek dağılıp belkide başkaları için yaşayan bir toplum oalcaz.Demekki gecmiş yaşamdaki yapılan o haksızlıkları zulümü ,sokırımı bilince cıkırtıp kendi halkımızı ve insanca onurlu birinçi sınıf vatandaş olma haklarını kullanarak bizimde yaşama hakımız var işte bunun için bu derneğe ihtiyaç var .Bu halkımız keni dilini,kültürünü, inancını ,sanatını eğitimini vs herşeyini adam gibi yaşamalı Desimdeki Ermeni kardeşlerimizde mezarlarına,  inannçlarına ,doğanın kendileri için vermiş olduğu haklarını en doğru şekilde kullanmalı BUNU BAŞARACAĞIZ TÜM OKURLARA SÖZ VERİYORUZ ama bizide yanlız bırakmamalısınız. HIZIRIDA PAŞA YAPTILAR PİRİNİ ASTI

Tanışmak için Davet

"Biz Ermenilerin bu topraklarda gözü var çünkü kökümüz burada.
Ama merak etmeyin,alıp bu toprakları götürmek için değil 
bu toprakların içine girmek için          Hrant Dink 

 Bizler, tarihin puslu girdaplarından çıktık geldik......
Unutulmaya yüz tutmuş acılarımızı yüklenip geldik...
Herşeye rağmen geleceğimize umut ve güvenle bakabilmek istiyor,
bunun için "buradayız" diyoruz.
sesimize sesinizle, varlığınızla güç katmanızı diliyoruz.
Basınla yemekli toplantımıza sizleri de bekliyoruz.
                                                                                             
                TARİH: 18 ARALIK 2010 CUMARTESİ
              ADRES:  ZİYA RESTAURANT            BAKIRKÖY -İSTANBUL
  DERSİMLİ ERMENİLER İNANÇ VE SOSYAL.YARDIMLAŞMA DERNEĞİ

Dersim Ermenileri Derneklerini Kurdu

Dersimli Ermeniler tarihlerinde ilk kez dernek kurarak örgütlenme çabalarını yasallaştırdı. Dersim Ermenileri İnanç ve Sosyal Yardımlaşma Derneği, Dersimli Ermenileri’nin yaşadıkları acılara rağmen kendi kimliklerini öğrenmeleri ve zenginleştirerek sürdürmeleri amacıyla çalışmalarına başladı. 


Dernek, Türkiye’de halkların bir arada yaşamasının sağlanmasını savunuyor. Halkların kendi kültür ve inanç değerlerinin yaşatılmasının sağlanması yolunda adımlar atılmasının önemine de dikkat çekmeyi misyon olarak kabul ediyor.

25 Ekim’de Miran Pirgiç Gültekin, Haydar Çolak, Kenan Karagöz, Cemil Polat, Umut Devletli, Erdal Ceviz, Eyüp Sultan Demirçivi’den oluşan  yönetim kurulu ile Dersim Ermenileri İnanç ve Sosyal Yardımlaşma Derneği, kuruluşunu resmi olarak bildirdi.